4 آوریل 2024- مطالعه اخیر مایو کلینیک نشان می‌دهد که ایستگاه‌های کاری فعال با پد پیاده‌روی، دوچرخه، استپر و/یا میز ایستاده، استراتژی‌های موفقی برای کاهش زمان بی‌تحرکی و بهبود شناخت ذهنی در محل کار بدون کاهش عملکرد شغلی هستند. بی تحرکی طولانی مدت، چه در محل کار یا خانه، خطر ابتلا به بیماری های مزمن قابل پیشگیری را در فرد افزایش می دهد.

یافته‌های این مطالعه نشان می‌دهد که ترکیب کردن حرکت ورزشی با کارهای اداری که قبلاً در طول دوره‌های طولانی به صورت نشسته انجام می‌شد، امکان‌پذیر است. ایستگاه های کاری فعال ممکن است راهی برای بهبود بالقوه عملکرد شناختی و سلامت کلی به سادگی با حرکت در محل کار ارائه دهند.

این تحقیق شامل 44 شرکت کننده در یک کارآزمایی بالینی تصادفی بود که در آن چهار محیط مختلف دفتر کار در طی چهار روز متوالی در مرکز زندگی سالم دن آبراهام کلینیک مایو مورد ارزیابی قرار گرفتند. یافته های این مطالعه در مجله انجمن قلب آمریکا منتشر شده است. تنظیمات شامل یک محیط کار ثابت یا نشسته در روز اول، و به دنبال آن سه ایستگاه کاری فعال (کار در حالت ایستاد، راه رفتن بر روی Walking pad یا استفاده از استپر) به ترتیب تصادفی بود. محققان عملکرد عصبی شناختی شرکت کنندگان را بر اساس 11 معیار که استدلال، حافظه کوتاه مدت و تمرکز را ارزیابی می کردند، تجزیه و تحلیل نمودند. مهارت های حرکتی ظریف از طریق تست سرعت تایپ آنلاین و آزمون های دیگر مورد ارزیابی قرار گرفتند.

وقتی شرکت‌کنندگان از ایستگاه‌های کاری فعال استفاده می‌کردند، عملکرد مغزشان بهبود یافت یا ثابت ‌ماند و سرعت تایپ آن‌ها فقط کمی کاهش ‌یافت. با این حال، دقت تایپ آنها تحت تأثیر قرار نگرفت. این مطالعه نشان داد که نمرات استدلال در هنگام ایستادن، قدم زدن و راه رفتن در مقایسه با نشستن بهبود یافته است.

بی تحرکی، معادل سیگار کشیدن برای سلامت قلب و عروق است، و کارمندان اداری ممکن است بخش بزرگی از هشت ساعت کار روزانه خود را پشت میز بنشینند. این یافته ها نشان می دهد که راه های بیشتری برای انجام این کار وجود دارد. دکتر لوپز-جیمنز رهبر این تحقیق، گفت: ما بهتر است یک ایستگاه کاری فعال در محیط کار برای پیشگیری و درمان بیماری هایی مانند چاقی، بیماری های قلبی عروقی و دیابت در نظر بگیریم.

منبع:

https://www.news-medical.net/news/20240404/Mayo-Clinic-research-shows-health-benefits-of-active-workstations.aspx